Drodzy Rodzice.

W tym tygodniu będziemy zgłębiać naszą wiedzę o zwierzętach. Przygotowałam dla dzieci zagadki i krótki wiersz oraz kilka zadań.

 

Wiersz Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś"

- Gdzie byłeś Krzysiu?
- Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie
jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam
po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja –
Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy
i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się  także.
Ale zabłysło światło
i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać,
ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.


 

W Australii na drzewach żyję,

tam śpię, jem i piję.

Mym przysmakiem oczywiście

są eukaliptusa liście. (KOALA)

 

Powolne bardzo ma ruchy

i nie skrzywdzi nawet muchy.

Gdy na nerwach mu ktoś gra,

do skorupy się schowa. (ŻÓŁW)


 

Egzotyczne, dziwne zwierzę,

jaki kolor ma - ja nie wiem.

Barwę swoją ciągle zmienia,

z najbliższego otoczenia. (KAMELEON)


 

Na Antarktydzie żyje

elegancki czarny ptak,

dużo pływa lecz nie lata,

ma na sobie czarny frak. (PINGWIN)


 

Skacze, psoci i figluje,

z gałęzi na gałąź przeskakuje.

Kto figlarkę ową zna,

chętnie jej banana da. (MAŁPA)


 

Ma on trąbę, ma też kły,

jeśli trzeba, bywa zły.

Jego przodkiem mamut stary,

po nim wielkie ma rozmiary. (SŁOŃ)


 

Często dzioba nie zamyka,

gada jakby starta płyta.

Bywa również kolorowa,

chyba wiesz już o kim mowa? (PAPUGA)


 

Jakie zwierzę to, czy wiecie,

co garb nosi na swym grzbiecie?

W karawanie podróżuje,

piaski pustyń pokonuje. (WIELBŁĄD)


 

W Australii mieszkam i dużo skaczę,

często zwą mnie tutaj torbaczem.

W torbie swojej dzieci noszę,

mogę je pokazać, o proszę! (KANGUR)


 

Czy mnie w ZOO podziwialiście,

kiedy jadłam z drzewa liście?

Długą szyję wyciągałam,

gdy tak sobie podjadałam. (ŻYRAFA)


 

 

 
J. Angielski:

Utrwalamy słownictwo- liczebniki, kolory, czynności

piosenka: Numbers Song Let's Count 1-10 New Version https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

Czyli zabawa najprostsza z możliwych.  Dzieci rzucają po kolei, a ich zadaniem jest policzyć liczbę oczek, która wypadła. 

Liczba oczek odpowiada określonej czynności:

Stand up

Turn around

Put your hands up

Put your hands down

Stamp your feet

Clap your hands

Jump up high

Three, two, one, zero

Bajki czytane przez lektorów oraz ilustrowane:
https://www.storylineonline.net/