Dzień dobry wszystkim:)
Na dzisiejsze zajęcia potrzebne nam będą : kartka i kredki.
1.Zabawa - rymowanka na powitanie.
Teraz wszyscy się witamy
i gorąco pozdrawiamy.
Już zabawę zacząć czas,
więc podskoczmy razem raz.
2.Wysłuchanie opowiadania pt. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy
Rodzic czyta opowiadanie :
Wiosenne Słonko tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wiosenne kotki zaczęły wychylać się z pączków.
-Jeszcze chwilkę mruczały wierzbowe kotki - daj nam jeszcze pospać , dlaczego musimy wstawać?
A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotków, Słońce powędrowało dalej.
Postukało złotym palcem w skorupkę jajka –puk, puk i przygrzewało mocno.
- Stuk – stuk zastukało coś w środku jajka!
I po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
Najwyższy czas- powiedziało Słoneczko – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka.
Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem - odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka?
Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku- mówiło –baś, baś, już czas, baś, baś.
A to coś odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem podskakują na łące.
Wielkanocne kotki, robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach:
Kiedy będzie WIELKANOC ? – wierzbę pytają.
3. Rozmowa n/t opowiadania
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Jakie zwierzątka obudziło wiosenne słońce?
- Kogo słońce obudziło jako pierwsze, drugie, ... ?
- Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
- Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami? (tu rodzić wyjaśnia dziecku co to znaczy wielkimi krokamiJ)
- Które, z tych zwierząt odwiedzi wszystkie grzeczne dzieci ?
4. Zajączki – zabawa ruchowa.
Dzieci są zajączkami. Skaczą np. po pokoju skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”.
5.Rozwiązanie zagadki.
Rodzic czyta zagadkę .
Jajko
Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
Przypomnienie, że z jajka wykluwają się kurczęta .
6. Rysowany wierszyk
Rodzic mówi wierszyk i razem z dzieckiem (każdy na swojej kartce) rysuje kurczątko zaczynając od jajeczka czyli brzuszka :)
Kurczątko z jajeczka się urodziło,
Główkę najpierw wychyliło,
Na dwie nóżki wyskoczyło,
Czarne oczka otworzyło,
Dziobek mały rozchyliło,
Że jest głodne zakwiliło
7. „Jajka’’ – odszukaj na ilustracji jaja i je pokoloruj. Ile jaj znalazłeś ? Narysuj tyle samo kresek w ramce.( załącznik nr 22 )
8 .Co włożymy do koszyczka wielkanocnego ? –szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i rozmowy ( załącznik nr 23)
9. Wielkanoc – rodzic czyta wiersz
Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają :
- Patrzcie ! Tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno-białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha !
10. Stół wielkanocny- przed wykonaniem zadania dzieci opisują , co znajduje się na ilustracji ( załącznik nr 24 ). Na rysunku jest stół wielkanocny. Czego brakuje ? Połącz brakujące elementy z miejscem, gdzie powinny się znajdować. Narysuj obrus po śladzie. Dorysuj na wybranym talerzu 3 jajka.
11. Pisanka , kraszanka- praca plastyczna. Wypchnij kraszankę . naklej kolorowe paski papieru, aby zrobić z niej pisankę ( załącznik nr 40 ).
DRODZY RODZICE i KOCHANE KOTKI !!!
Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzymy Wam zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt przepełnionych miłością i serdecznością najbliższych oraz odpoczynku od codziennych zajęć.