Proponowane materiały na tydzień 06.04- 09.04
Witam moich Przedszkolaków :) Dzisiaj na lekcji języka angielskiego poznajemy kształty. Spróbujcie przy pomocy rączek i paluszków u rąk pokazywać te figury… od najprostszych po te bardziej skomplikowane.
W pierwszym filmiku poznamy cztery figury.
Zacznijmy od najłatwiejszych kształtów…
circle – koło
diamond – diament
square – kwadrat
heart – serce
https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4
Kto już poznał te cztery figury …próbujemy dalej…
triangle – trójkąt
rectangle – prostokąt
oval – owal
star – gwiazda
https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8&feature=emb_logo
W poniższym filmiku spróbujcie usłyszane figury narysować na kartce papieru.
Poniższe filmiki są troszkę szybsze dla starszych grup, dla dzieci, które potrafią szybciej zmieniać paluszkami usłyszane figury… ale jeżeli jesteście nadal chętni do zabawy z figurami…postarajcie się z pomocą starszego rodzeństwa albo z rodzicami bawić się dalej…
What shape is it? – Co to za kształt?
Can you find me? Czy możesz mnie znaleźć?
pentagon – pięciokąt
hexagon – sześciokąt
heptagon – siedmiokąt
octagon – ośmiokąt
star – gwiazda
heart – serce
cross – krzyż
diamond – diament
circle – koło
triangle – trójkąt
square – kwadrat
rectangle – prostokąt
https://www.youtube.com/watch?v=WMnVQAg3AeM&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU
Na podsumowanie lekcji, sprawdźcie się w poniższym filmiku. Czy znacie już wszystkie figury?
Postarajcie się odpowiadać całymi zdaniami….It’s a…
Pozdrawiam Was gorąco…miłego oglądania!
https://www.youtube.com/watch?v=kqfgAIi8ncA&feature=emb_imp_woyt
Proponowane materiały na tydzień 29.03 - 02.04
W tym tygodniu przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bardzo zmienna, możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych. Na początek proponuję obejrzenie filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe.
https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw
SUNNY - SŁONECZNY
WINDY - WIETRZNY
RAINY - DESZCZOWY
CLOUDY - POCHMURNY
SNOWY - ŚNIEŻNY
Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną pogodę (rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu) lub wydrukować z linku poniżej:
https://preschoolmom.com/preschool-printables/weather-preschool-printables/weather-tracing-pages/
Piosenki
Jak każdy inny temat, także i pogoda nie wejdzie do głowy, jeżeli przedszkolak o niej nie zaśpiewa! A jest z czego wybierać.
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ
Zabawa
PARASOL
Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.
SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma
RAINY– dziecko rozkłada parasol i „chowa się” pod nim
WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru)
SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach
Kiedy powtórzymy z dzieckiem kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu i mówimy „walk, walk!” . Na hasło STOP dziecko zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.
Na koniec można wydrukować karty ze zjawiskami pogodowymi do malowania (dziecko może pomalować, a rodzic podpisać, w ten sposób powstaną karty obrazkowe do zabawy z dziećmi)