Kochane Kotki !!!

W tym tygodniu porozmawiamy sobie o zwierzętach, które mieszkają w naszych lasach, ale również o takich , które mieszkają w zoo. Będziemy ćwiczyć nazwy zwierząt , obejrzymy , jak wyglądają. Dowiemy się jakie mają zwyczaje . Będziemy rozwiązywać zagadki, oglądać filmy i zrobimy pięknego lwa , z ogromną grzywą !!!

O czym będzie mowa”- zagadka wprowadzająca do zajęć.


 

Rodzic odczytuje treść zagadki : 

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną,

Wszystkie pięknie zielenią się wiosną,

Jesienią się złocą i brązowieją

a zimą białą pierzyną okrywają

W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają,

Swym domem to miejsce s nazywają.

Znajdziesz też tam grzyby, poziomki , jagody i borówki

Wiecie o czym mowa? Ruszcie swoje mądre główki!


 

Zapraszam do obejrzenia filmu „Leśne zwierzęta” ( załącznik)

 

Zabawa ruchowa „Wiewiórki do dziupli ” – robimy na dywanie „dziuple dla wiewiórki”. Wybieramy ulubioną piosenkę. Kiedy gra muzyka , spacerujemy po lesie , staramy się nie deptać dziupli. Kiedy muzyka przestanie grać, wiewiórka szybko wskakuje do swojego domku .Zabawę powtarzamy.


 

Karta pracy nr 35- odszukaj zwierzęta w lesie , pokoloruj je i podaj ich nazwy.


 

Kto w lesie mieszka?- zagadki słowne


 

Jest brunatny, bardzo duży,

nos ma czarny, futra w bród,

zaś ze wszystkich smakołyków

on najbardziej lubi miód. (miś)

On jest dziki, on jest zły

On ma bardzo ostre kły.

Gdy go ktoś w lesie spotyka, to na drzewo szybko zmyka. (dzik)


 

Podobno jest chytry, do kurników się wkrada

Codziennie rude futerko zakłada.

Ma pociągły pyszczek i puszysty ogonek

Podobny do pieska, lecz w lesie ma swój domek. (lis)


 

Mądre oczy, duża głowa

w nocy łowi w dzień się chowa.

Zgadniesz po tych paru słowach,

że ten ptak to … (sowa)

Jest zgrabna i płochliwa

W lesie je trawkę, liście zrywa.

Jest zwinna jak panna.

Kto to taki? To jest ...(sarna)


 

Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę

Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę

Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę

Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. (wiewiórka)


 

Ma króciutkie nóżki,

i maleńki ryjek,

chociaż igły nosi,

nigdy nic nie szyje. (jeż)


 

Zapraszam do obejrzenia wspólnie z Borysem zwierząt mieszkających w zoo (załącznik).


 

Karta pracy nr 36 – wyklej tygrysa plasteliną. Jakich kolorów użyjesz?

Zabawa ze śpiewem przy piosence Dżungla.- taniec dowolny

 

Dżungla, dżungla
taka wielka dżungla
pozwijane zwoje dzikich lian
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo sambo wielkiej dżungli pan.

REF: strusie mu się w pas kłaniają
małpy na gitarach grają
Abmo tu Ambo tam
Ambo tu i tam

Ambo Sambo doskonale znam go
węża się nie boi ani lwa
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców
coś smacznego w garstce zawsze ma

REF...


 

 Masażyk relaksacyjny do treści wiersza „ZOO” B. Kołodziejskiego


Tutaj w zoo jest wesoło,
tutaj małpki skaczą w koło, skoki po okręgu
tutaj ciężko chodzą słonie, naciskanie płaskimi dłońmi
biegną zebry niczym konie, lekkie stukanie pięściami
żółwie wolno ścieżką człapią, przykładanie lekko płaskich dłoni
w wodzie złote rybki chlapią. muskanie wierzchem i wewnętrzną stroną dłoni
Szop pracz, takie czyste zwierzę, pocieranie dłońmi pleców
Ciągle sobie coś tam pierze.
Struś dostojnie w koło chodzi, kroczenie dwoma palcami
Śpieszyć mu się nie uchodzi.
A w najdalszej części zoo
dwa leniwce się gramolą, przesuwanie dłoni od zewnątrz do wewnątrz
wolno wchodząc na dwa drzewa, przesuwanie dłoni z góry na dół
gdzie się każdy z nich wygrzewa
I zapada w sen głęboki... położenie głowy na plecach masowanego dziecka


 

Karta pracy nr 41- wypchnij elementy lwa . Zrób mu grzywę z wełny. Poproś rodzica o pomoc przy składaniu tego wielkiego kota.

leśne zwierzęta: https://www.youtube.com/watch?v=FxaS8WkMaXU&feature=youtu.be

jakie to zwierzę? https://www.youtube.com/watch?v=npMhzO8XogQ&feature=youtu.be

dżungla: https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg&feature=youtu.be


 

 
J. Angielski:

Utrwalamy słownictwo- liczebniki, kolory, czynności

piosenka: Numbers Song Let's Count 1-10 New Version https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

Czyli zabawa najprostsza z możliwych.  Dzieci rzucają po kolei, a ich zadaniem jest policzyć liczbę oczek, która wypadła. 

Liczba oczek odpowiada określonej czynności:

Stand up

Turn around

Put your hands up

Put your hands down

Stamp your feet

Clap your hands

Jump up high

Three, two, one, zero

Bajki czytane przez lektorów oraz ilustrowane:
https://www.storylineonline.net/