Proponowane materiały na tydzień 06.04- 09.04

Witam moich Przedszkolaków  :)  Dzisiaj na lekcji języka angielskiego poznajemy kształty. Spróbujcie przy pomocy rączek i paluszków u rąk pokazywać te figury… od najprostszych po te bardziej skomplikowane. 

W pierwszym filmiku poznamy cztery figury.

Zacznijmy od najłatwiejszych kształtów…

circle – koło

diamond – diament

square – kwadrat

heart – serce

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4

Kto już poznał te cztery figury …próbujemy dalej…

triangle – trójkąt

rectangle – prostokąt

oval – owal

star – gwiazda

https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8&feature=emb_logo

W poniższym filmiku spróbujcie usłyszane figury narysować na kartce papieru. 

Poniższe filmiki są troszkę szybsze dla starszych grup, dla dzieci, które potrafią szybciej zmieniać paluszkami usłyszane figury… ale jeżeli jesteście nadal chętni do zabawy z figurami…postarajcie się z pomocą starszego rodzeństwa albo z rodzicami bawić się dalej…

What shape is it? – Co to za kształt?

Can you find me? Czy możesz mnie znaleźć?

pentagon – pięciokąt

hexagon – sześciokąt

heptagon – siedmiokąt

octagon – ośmiokąt

star – gwiazda

heart – serce

cross – krzyż

diamond – diament

circle – koło

triangle – trójkąt

square – kwadrat

rectangle – prostokąt

https://www.youtube.com/watch?v=WMnVQAg3AeM&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

 

Na podsumowanie lekcji, sprawdźcie się w poniższym filmiku. Czy znacie już wszystkie figury?

Postarajcie się odpowiadać całymi zdaniami….It’s a…

Pozdrawiam Was gorąco…miłego oglądania!

https://www.youtube.com/watch?v=kqfgAIi8ncA&feature=emb_imp_woyt

 

 

Proponowane materiały na tydzień 29.03 - 02.04

W tym tygodniu przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bardzo zmienna, możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych. Na początek proponuję obejrzenie filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw

 

SUNNY - SŁONECZNY

WINDY - WIETRZNY

RAINY - DESZCZOWY

CLOUDY - POCHMURNY

SNOWY  - ŚNIEŻNY

Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną  pogodę (rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu) lub wydrukować  z linku poniżej:

 

https://preschoolmom.com/preschool-printables/weather-preschool-printables/weather-tracing-pages/

 

Piosenki

Jak każdy inny temat, także i pogoda nie wejdzie do głowy, jeżeli przedszkolak o niej nie zaśpiewa! A jest z czego wybierać.

https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ

 

Zabawa

PARASOL

Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy  ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.

SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma

RAINY– dziecko  rozkłada parasol i „chowa się” pod nim

WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru) 

SNOWY- dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach

 

Kiedy powtórzymy z dzieckiem  kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu  i  mówimy  „walk,  walk!” . Na hasło STOP dziecko  zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.

 

Na koniec można wydrukować karty ze zjawiskami pogodowymi  do malowania (dziecko może pomalować, a rodzic podpisać, w ten sposób powstaną karty obrazkowe do zabawy z dziećmi)