WITAMY SERDECZNIE NASZE MOTYLKI !

     

         DRODZY RODZICE !

        

 

        W tym tygodniu będziemy rozmawiać o tym, jakie miejsce zajmują książki w naszym życiu, do czego służą, jakie informacje można w nich                znależć.

        Dzieci poznają literę f, F, będą uczyły się pisać po śladzie i samodzielnie

o    raz układać jej kształt z tasiemki, sznurka a także lepić z plasteliny,modeliny. Spróbują tworzyć modele słów zawierających literę f oraz będą     d   doskonaliły umiejętność określania głosek ma początku, na końcu i w środku wyrazów. Na podstawie opowiadania Jak powstaje książka ?

     dzieci poznają krótką historię papieru i książek. Podczas zabaw tematycznych np. w księgarnię utrwalą wygląd banknotów i monet używanych          w Polsce oraz będą uczyły się posługiwania się ich modelami.

 

        Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

 

     Przede wszystkim, aby wszechstronnie rozwijać zdolności, wrażliwość, empatię i zainteresowanie literaturą - warto dziecku czytać książki,               zgodnie z jego zainteresowaniami. Można prosić dziecko, aby opowiedziało treść znanej baśni lub wymyśliło własną.

     W codziennych sytuacjach warto pokazywać dziecku prawdziwe pieniądze, przeliczać, określać, co można za nie kupić. Jeśli będzie taka                   możliwość warto pójść z dzieckiem do biblioteki, założyć kartę czytelnika i jak najczęściej z niej korzystać.

 

 

          Wielki skarb - R. zaprasza dziecko do wysłuchania wiersza. Prosi,by zapamiętało, o czym, zdaniem autorki wiersza opowiadają             książki.

 

Wielki skarb

Barbara Stefania Kossuth

 

Mam przyjaciela - wielki skarb, On opowiada cudów moc,

największą radość w świecie. o świecie prawi dziwy.

Któż to? Aha, nie powiem, nie... O górach, morzach niesie wieść

Z łatwością odgadniecie. o naszej własnej ziemi,

Chciałbym z nim przebyć cały dzień, wypowie wiersz lub cudną baśń-

lecz mi nie daje niania. czym?-Literkami swymi.

- Ej, Jurku, choć, na spacer czas, Więc cieszę się, że książkę mam.

dość tego już czytania. Och, czytać pragnę wiele!

Tak, książka to przyjaciel mój- Nie niszę ich, bo ksążki me-

przyjaciel prawie żywy. najlepsi przyjaciele.

 

R. prosi, by dziecko przypomniało, czego - zdaniem autorki - można

dowiedzieć się z książek. Jakie inne informacje można znależć w swoich

ulubionych książkach? Co oznacza sformułowanie ,,książka moim przyjacielem’’? Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym

można się bawić, biegać, wyjeżdżać?

 

,,    Ćwiczymy pamięć’’ - R. zaprasza dziecko do nauki wybranych strof wiersza. Można zaproponować naukę całego wiersza lub tylko          części. w zależności od możliwości dziecka.

 

          Propozycja pracy plastycznej – zakładka do książki ( wykorzystaj jeden z pomysłów z podanego linku)

       https://www.superkid.pl/ prace-plastyczne-zakładki

 

Film edukacyjny do zajęć Jak powstaje książka?

https://www.youtubecom/watch?v=jc-OfEBYI4

 

 

Życzymy owocnej nauki i zabawy. Ściskamy cieplutko!!!

 

 
J. Angielski:

 1. Hopscotch, czyli gra w klasy

Potrzebne będą: kreda, kawałek asfaltu, trochę świeżego powietrza.

Kto z nas nie zna gry w klasy! Dzisiejsze przedszkolaki też się w to bawią. Możemy grę w klasy połączyć w naukę liczenia po angielsku. Wystarczy, że dziecko będzie skakało przez pola, licząc w tym języku. Możemy też zmienić nieco reguły i narysować w polach różne proste obrazki. Dziecko, doskakując do wylosowanego pola, nazywa wszystkie obrazki mijane po drodze.

2. Twister

Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.

Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!

 

Religia:

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ